CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 21 Ogos 2009

slmt dtg ramadhan...

as-salam semua rakan2 pembaca yang dirahmati Allah sekalian.

selamat tinggal sya'ban, selamat datang ramadhan..

apabila kita mendengar sahaja laungan azan maghrib di telinga kita pada hari ini (21Aug2009), maka berlalulah sudah bulan sya'ban dan bermulalah perkiraan 1 ramadhan pada tahun hijrah kali ini. marilah kita sama2 menjalani ibadah puasa dengan penuh rasa ketaqwaan. hiasi harian kita dengan amal2 makruf dan tinggalkan kemungkaran.

di malam ini, akan bermulalah solat sunat terawikh. walaupun hanya sunat, tetapi banyak fadhilatnya. tetapi jangan tinggalkan yang wajib. kejarilah kedua2nya selagi saudara saudari masih mampu untuk mengejarnya. apabila talkin sudah dibacakan di telinga, tiada daya lagi untuk mengerjakannya.

antara fadhilat terawikh pada malam ini; "Diampuni dosa orang2 yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan". WOW! apalagi, jom...

sayonara syaitan nirrajim..

apabila dilaungkan sahaja azan maghrib yang menandakan bermulanya hari baru bagi kalendar hijrah, maka tertangkaplah semua syaitan dan dikurung sehinggalah azan maghrib di akhir ramadhan nanti. hanya nafsu sahaja yang tertinggal di dalam diri. bagi sesiapa yang ingin cuci tangan, cuci kaki, inilah masanya. bagi sesiapa yang telah hanyut dengan duniawi, tibalah masa untuk berubah. jadikanlah bulan ramadhan ini sebagai transformasi kepada jalan kebaikan.

akhir kata, hidupkanlah sinar Islam di setiap hati insan2 yang bergelar muslim dan muslimah dan jangan hanya di 'my kad' sahaja.

0 ulasan: